7. týdenní plán (od 23. 10.)
TÝDENNÍ PLÁN UČIVA 23. – 25. ŘÍJNA 2017 |
|
PŘEDMĚT |
UČIVO |
ČTENÍ
|
- Str. 36 – 38 (písmeno s) - Hry na skládání slov a poznávání prvních a posledních hlásek, čtení písmenkových hadů a jednoduchých slov - hry s novými i známými písmenky, běhací diktát, písmenkové pohádky, skládání slov z písmenek, psaní vět a slov |
PSANÍ
|
- Str. 15 - spirálovitá čára |
MATEMATIKA |
- Str. 29 – 31 - plán stavby, plán zoo, porovnávání, krokování, krychlové stavby - matematické hry |
PRVOUKA |
- stromy – opakování; kořen, stonek, list a plod – zelenina (na podzim) - mravenci |
ANGLIČTINA |
- příběh/pohádka - what´s your name? Who´s this? it´s me. - barvy, zvířata - hry, písničky
|
AKCE |
23. 10. – oslava narozenin mikyho růžka 26. a 27. 10. – podzimní prázdniny týden po prázdninách: úterý 31. 10. – halloween ve škole – opět mohou děti přijít v halloweenské masce, mohou mít strašidelnou svačinku apod., v tento den stačí dětem ze školních pomůcek pouze penál.
|
Milí rodiče,
máme za sebou další pracovní týden, ve kterém jsme zvládli i první společnou celodenní výpravu do přírody, která se, dle mého názoru, velmi dobře vydařila.
Chtěla bych jen upozornit na to, že jsem naplánovala na čtvrtek 2. listopadu výlet do Písku (společně s 1.B) na interaktivní výstavu Mraveniště a také výstavu Hnízdo ilustrace. Pojedeme objednaným autobusem, během příštího zkráceného týdne bych snad již měla vědět kalkuaci ceny za dopravu a poté vám sdělím více informací. Počítám ale, že cena výletu bude do 200,- Kč s tím, že nebudeme mít oběd, a tak je třeba počítat s přípravou velké sváči. :-) Raději to píši dopředu, abyste s tím počítali.
Také se chci omluvit, ale z osobních důvodů nebudu ve škole v pondělí 30. října a děti budou mít celý den suplované hodiny. Děkuji za pochopení.
K výuce:
ČJ - máme za sebou další dvě písmenka - J, N, ale S jsme tento týden nestihli, a tak nás čeká až následující týden; zvládli jsme i krátký diktát písmen a jednoho slova, nahlas jsme četli věty z domácího úkolu a trénujeme čtení krátkých slov, také si každý vyrobil své písmenkové mini pexeso a dozvěděli jsme se i v českém jazyce spoustu informací o mravencích a také jsme hodnotili výlet na Zvolskou homoli
M - sčítáme ve sčítacích trojúhelnících (teď už i složitější), řešíme jednoduché slovní úlohy - zatím jen zapisujeme na tabulky výsledky, hrajeme hry - najdi číslici, skupinové počítací "soutěže", už víme, jak vypadá plán stavby a umíme do něj stavby zapsat, krokujeme jako diví a umíme zaznamenat data do tabulky
AJ - umíme odpovědět na otázku Who´s this? - It´s me/It´s Spike, Ruby... atp.; zpívali jsme písničku Five little monkeys a předváděli jsme u ní opice; slyšeli jsme další příběh o Spikovi a Ruby (myškách); pozorovali jsme dům a hráli ve skupinách hru, kdo si toho zapamatuje nejvíce, také děti dost baví interaktivní pexeso na webu Happy House
PRV - kromě toho, že se věnujeme mravencům, tak také známe rozdíl mezi jehličnatými a listnatými stromy, některé stromy už začínáme poznávat podle plodů/listů, měli bychom také umět vyjmenovat části stromu
VV/PČ - pracovali jsme s tuší v kombinaci s pastelkami a barevnými papíry, foukání do mokré tuše nám tolik nešlo, asi ještě nemáme tak silné dechy, ale i tak jsme vytvořili pěkné ježečky, kteří mají na bodlinách všemožné ovoce (děti trvaly i na banánech apod.) :-D, také jsme namalovali krásné obrázky Ferdů
Mravenčí výprava:
Ve čtvrtek jsme vyrazili na první výpravu do lesa a nazvali jsme ji jako Mravenčí. Pěšky jsme vyšlapali pro některé oooohromně dlouhý kopec na Zvolskou homoli, kde jsme šli podle naučné stezky. U každé cedule jsme se dozvěděli něco málo o přírodních podmínkách na Z.H. a o rostlinách a živočiších, kteří na homoli žijí.
Kromě toho jsme však hráli hry inspirované světem mravenců. Stejně jako mravenci používají svůj čich, tak se děti rozdělily podle čichu do dvou velkých skupin - vůně, dle kterých se mravenci dělili, byly levandule a citron, nicméně skupiny jsme pak nazvali jako červení a černí mravenci, kteří následně museli sbírat co nejvíce jehličí (špejle) do svých mravenišť, ale ohrožovali je při tom dva datlové. Koho datel chytil, musel jehličí upustit a jít se uzdravit do mravenčí nemocnice. Hra nadchla většinu dětí. :-)
Potom už se ale děti rozdělily do menších skupinek a to pomocí rozstříhaného velkého obrázku mravence. Ve skupinách pak plnily několik úkolů, které měly prokázat, že jsou schopné se dohodnout a spolupracovat. Úkolů jsem měla připraveno více, ale nestihli jsme vše, a tak věřím, že je využijeme na některé další výpravě. :-)
Vrcholem dne bylo doputování přímo na vyhlídku na Vrané, kde děti získaly sladkou odměnu za celodenní snažení a mravenčí práci. :-) Možná ještě větší odměnou však bylo to, že jsme všichni viděli živého mloka, kterého děti samy objevily. Ještě jsem zapomněla zmínit, že jsme se s dětmi domluvily, že protože jsme v lese na návštěvě, tak se mu trochu odměníme tím, že posbíráme odpadky, které cestou najdeme. Odnesli jsme z lesa půl tašky odpadků, a tak měly děti radost, že jsme lesu pomohli. :-)
Ačkoliv jsme do školy dorazili o půl hodiny později, myslím, že se výlet moc vydařil a dle dnešních ohlasů se naprosté většině líbil. Osobně jsem z výpravy měla velmi dobrý pocit a těším se, že snad ještě v tomto roce vyrazíme na další.
Hezký víkend všem! Ferda se nechtěl otočit... :-)