4. týdenní plán (od 2. 10.)
TÝDENNÍ PLÁN UČIVA 2. – 6. ŘÍJNA 2017 |
|
PŘEDMĚT |
UČIVO |
ČTENÍ
|
- Str. 22 – 28 (písmena A, E, i, O, U, Y, Ě, dlouhé samohlásky ) - Hry na skládání slov a poznávání prvních a posledních hlásek, čtení písmenkových hadů a jednoduchých slov - hry s novými i známými písmenky, běhací diktát |
PSANÍ
|
- Str. 9- 10 - spojení rovných čar, horní oblouk znovu |
MATEMATIKA |
- Str. 19 – 21 - počítáme do 6 - číslice 4, 5, (6) – jejich čtení - matematické hry |
PRVOUKA |
- dopravní značky, bezpečnost - semafor, jsem chodec |
ANGLIČTINA |
- hraní příběhu - what´s your name? - o mně – who´s this? - hry
|
AKCE |
3. 10. – ROBOTI (pan Kolesa) 4. 10. – Svátek zvířat – Děti mohou přijít převlečené za nějaké zvířátko. Deváťáci pro nás připravují hry.
|
Milí rodiče,
zkrácený týden utekl jako voda. I tak jsme toho ale opět hodně stihli.
Naučili jsme se číst a psát písmenko A a E, psali jsme první diktát písmenek, který všichni skvěle zvládli. Celé tři dny jsme trénovali všechna písmenka, která už známe - O, U, A, E, ale i další, která ještě nemáme procvičená. Hrajeme si na učitele a žáka, čteme společně písmena, hledáme písmenka ve slovech, luštíme mimozemskou řeč /hláskování/ a zatím to všem skvěle jde.
V matematice hrajeme hru na odhadování počtu knoflíku v látkovém pytlíčku. Zapisujeme počet na mazací tabulku - paní učitelka bubnuje a my posloucháme, kolikrát do bubnu uhodí. Bez mluvení jsme se také co nejrychleji museli seřadit od nejmenšího počtu do největšího počtu teček na papíru - řada od 1 do 6. Sčítali jsme součtové trojúhelníky a zapisovali počet. Také jsme skládali papír na poloviny/čtvrtiny a vyráběli dečky, ze kterých jsme pak všichni společně složili veliké písmeno A. Můžete se na něj podívat ve fotogalerii.
V angličtině jsme se seznámili s myškami Spikem a Ruby a hráli jsme o nich krátký příběh, kdy k nim chtěl na návštěvu přijít kocour Otto. :-) Děti to moc bavilo. Trénovali jsme fráze Come in! a What´s your name? Také jsme podle obrázků poznávali, zda Spike říká Hello! nebo Goodbye!
V prvouce nás sice zradila technika, ale poradili jsme si i bez ní. Hledali jsme bezpečnou cestu do školy pro Matyáše a Kačku - děti z učebnice. A mluvili jsme o různých budovách, které ve městě/na vsi nacházíme. Také jsme rozhodovali, jaké obchody a úřady máme blízko a ke kterým se musíme dostat nějakým dopravním prostředkem. Protože nás ve čtvrtek čekal státní svátek, také jsme zhlédli video o sv. Václavovi, přečetli jsme si o něm pověst a plnili úkoly na pracovním listu.
Protože jsme se ve středu viděli naposledy v září, tak nám na příští týden nechají včeličky překvapení. (Myslela jsem si, že to stihneme už dnes, ale děti dost zaujala pověst o sv. Václavovi.)
Přes dny volna mají děti za úkol pracovní list (oboustranný) v červených deskách - pouze ten, který je označený jako domácí úkol - procvičení A, E, O, U, (I, Y - čteme jako I). Čtěte dětem vše nahlas, nebo je nechte hláskovat a číst samotné. S hláskami/písmeny, která neznají jim pomůžete. Někteří stále nedodělali předchozí domácí úkol, tak prosím také o dokončení. Ti, kteří ve škole nestihli v uvolňovacích cvicích str. 8, mohou také dodělat (nemusí). Jiné pracovní listy, prosím, nedodělávejte, děti si na nich budou pracovat, když jsou s jinou prací dříve hotové.
Děkuji za spolupráci a přeji hezký sváteční den, případně prodloužený víkend.
Bára Kocianová